Dinsdag 3 mei ondertekenden Utrecht Marketing en Stichting La Vuelta Holanda officieel een samenwerkingsovereenkomst. Cor Jansen, directeur Utrecht Marketing, en Simone Richardson, directeur La Vuelta Holanda, formaliseerden de samenwerking die eigenlijk al in 2019 werd opgestart.

Richardson: “Utrecht Marketing is partner van het eerste uur, en steunde ons in 2020 al om Utrecht en omstreken te enthousiasmeren om van La Vuelta Holanda een groot feest te maken. Het is voor ons een ideale partner om samen Utrecht rood te kleuren en iedereen te betrekken bij het Spaanse wielerspektakel.” Dat er in augustus 2020 geen groot wielerfeest in Utrecht plaatsvond was een enorme teleurstelling. Daarom is het des te mooier dat er dit jaar een herkansing is. ‘’Na de Giro in 2010 en de Tour de France in 2015 is dit de voltooiing van de wielertrilogie,’’ aldus Jansen.

In aanloop naar en tijdens deze beroemde wielerronde in augustus kleurt Utrecht Marketing de stad rood door de verbinding te leggen met bestaande activiteiten en middelen. Met een breed palet aan partners wordt toegewerkt naar de start van de Vuelta. Hierdoor profiteert Utrecht optimaal van dit grote en mooie internationale evenement. Zo wordt er een goede basis gelegd voor de legacy van La Vuelta 22 en kan de stad zich opmaken voor veel voorpret.

Donderdagavond 18 augustus trapt de Vuelta af met een ploegenpresentatie in de binnenstad. 19 augustus fietsen de renners tijdens de eerste etappe door Utrecht. Ze starten en finishen bij Jaarbeurs en komen onder andere door de binnenstad, Overvecht en Leidsche Rijn. 20 augustus vindt de tweede etappe plaats. Die start in Den Bosch en loopt via de Utrechtse Heuvelrug naar de finishlijn op het Utrecht Science Park. 21 augustus trekken de renners door het Brabantse landschap tijdens de etappe Breda-Breda.

Kijk voor meer informatie op vamosutrecht.nl.