HET MERK UTRECHT

Om als stad een goede concurrentiepositie te hebben, moet Utrecht een sterk en herkenbaar merk zijn. De stad staat er goed voor, maar die positie behouden en uitbouwen gaat niet vanzelf.

Er woedt een battle of the cities om talenten aan te trekken. Wat is daarin de belofte van de stad en regio Utrecht? Wat geeft de doorslag om voor Utrecht te kiezen als je een woning, baan, hoofdkantoor of toeristische bestemming zoekt?

Identiteit

De identiteit van Utrecht is die van een verbindende creator. Van games tot maakindustrie: hier wordt overal iets gemáákt, valt overal iets te ontdekken, vind je overal inspiratie. Utrecht brengt mensen, bedrijven en sectoren bij elkaar in inspirerende samenwerkingen. We geven ruimte en steun aan vernieuwers, ontdekkers, makers en ‘early adopters’. We zijn een broedplaats voor ‘gamechangers’. Hier worden ideeën werkelijkheid.

Merkwaarden

De persoonlijkheid van Utrecht krijgt meer kleur en inhoud door vier merkwaarden:

  • bright
  • inspiring
  • welcoming
  • connecting

Deze vier waarden omschrijven niet alleen wat Utrecht nu al ís, maar geven ook richting aan wat we in de toekomst willen worden en doen. Zoals welke evenementen het beste bij Utrecht passen. En welk inspirerend programma we daaromheen ontwikkelen.

Merkbelofte

‘Utrecht inspireert’. Dat is geen slogan, maar een belofte voor wat je hier kunt verwachten. Utrecht belooft jou mogelijkheden te laten zien buiten het dagelijkse en gangbare. Hier raak je geïnspireerd, doe je nieuwe ideeën op en leg je verrassende verbindingen. Utrecht is de aanjager van verandering en verbetering. De stad inspireert je om verder te denken en te gaan dan je ooit had gedacht.