Utrecht Marketing is de organisatie achter de Culturele Zondagen en het Uitfeest. Samen met de vele culturele instellingen die Utrecht rijk is organiseren wij meerdere keren per jaar het bekende evenement. Elke keer met een andere invalshoek. Hierbij zijn thema’s die in de culturele sector spelen leidend. Daarbij krijgt jong talent expliciet de ruimte om deel te nemen, zowel op het podium als achter de schermen. Alle deelnemende artiesten ontvangen een vergoeding.

Met de Culturele Zondagen wordt ingezet op het creëren van een laagdrempelige kennismaking met en deelname aan het culturele leven. Uitgangspunt hierbij is dat de Zondagen er zijn voor alle Utrechters. Zo zijn activiteiten tijdens een Culturele Zondagen verspreid door de hele stad en wordt er samengewerkt met maatschappelijke organisaties die de behoeftes van bewoners het beste kennen.

In de eerste anderhalf jaar van de coronacrisis hebben de Culturele Zondagen zich een periode in de vorm van CZ@Home verplaatst naar YouTube. Hiermee wilde Utrecht Marketing het culturele aanbod in Utrecht ondanks de beperkingen die corona met zich meebrengt op een toegankelijke manier blijven aanbieden. Telkens in samenwerking met culturele organisaties en Utrechtse makers.