Utrecht Marketing is de organisatie achter de Culturele Zondagen en het Uitfeest. Samen met de vele culturele instellingen die Utrecht rijk is organiseren wij meerdere keren per jaar het bekende evenement. Elke keer met een andere invalshoek. Hierbij zijn thema’s die in de culturele sector spelen leidend en krijgt jong talent expliciet de ruimte om deel te nemen. Alle deelnemende artiesten ontvangen een vergoeding.

Met de Culturele Zondagen wordt ingezet op het creëren van een laagdrempelige kennismaking met en deelname aan het culturele leven. Uitgangspunt hierbij is dat de zondagen er zijn voor alle Utrechters. Zo zijn activiteiten tijdens een Culturele Zondagen verspreid door de stad en wordt er samengewerkt met maatschappelijke organisaties die de behoeftes van bewoners het beste kennen.

Het Uitfeest is de aftrap van het culturele seizoen in Utrecht. In het tweede weekend van september presenteert de culturele sector zich feestelijk aan de stad en haar bewoners. Het Uitfeest is dan ook een gezamenlijk cadeau van de sector aan de bewoners van Utrecht.