Utrecht, 6 december – Cor Jansen start per 1 maart 2019 als directeur-bestuurder van Utrecht Marketing. Hij volgt daarmee Rijk van Ark op die de functie sinds 1 januari 2017 bekleedt.

Momenteel is Jansen als directeur Regionale Samenwerking werkzaam bij de Universiteit Utrecht waar hij eerder de rol van directeur Communicatie & Marketing vervulde (2011-2017). Na zijn eerste periode bij de Universiteit Utrecht (1994-2001) was hij werkzaam als directeur Communicatie & Marketing bij het ROC Midden Nederland (2001-2005) en de Hogeschool Utrecht (2005-2011). Ook is Jansen sinds 2014 voorzitter van het Business Peloton Utrecht en is hij lid van de Utrecht Development Board.

De Raad van Toezicht van Utrecht Marketing is zeer content met de aanstelling van Jansen. Beate van Dongen Crombags: ‘Wij zien in Cor Jansen de juiste man om Utrecht Marketing naar de volgende fase te brengen. Hij is een verbinder met kennis en ervaring van de stad en regio. Cor is zeer goed in staat om het verhaal van Utrecht verder vorm en invulling te geven met bewoners, bezoekers, bedrijven en kenniswerkers. Zodat Utrecht Marketing nog meer van alle spelers in de stad en regio wordt.’

‘Gedroomde stap’
Als directeur Utrecht Marketing wordt Jansen primair verantwoordelijk voor het versterken en uitdragen van de concurrentiekracht van Utrecht. Een klus waar hij naar uitkijkt. ‘De functie van directeur Utrecht Marketing is een gedroomde volgende stap. Utrecht Marketing blijft zich ontwikkelen als een organisatie die zich niet alleen aanpast aan haar veranderende omgeving, maar juist ook haar veranderende omgeving mee vorm geeft. Aan dat proces succesvol leiding mogen geven motiveert mij zeer.’

1 maart 2019 start Cor Jansen in zijn nieuwe functie. Tot die tijd blijft Rijk van Ark als directeur verbonden aan Utrecht Marketing waarna hij zich als fulltime directeur gaat wijden aan de Metropool Regio Amsterdam.