Over de landsgrenzen staat Nederland (nog steeds) bekend om haar kaas, klompen en molens. Als wij, conform de internationale positioneringstrategie van NL, relevant willen blijven in de wereld, moeten we explicieter (ook) een andere kant van Nederland laten zien: haar ongekende innovatiedrang, oftewel New Dutch. 

De campagne New Dutch wordt gecoördineerd door de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (eigenaar van het NL-merk) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen. Het is een samenwerking tussen regio’s, steden, private en publieke partijen om de innovatiekracht van Nederland te onderstrepen. Benieuwd hoe deze campagne eruit gaat zien? Lees hier meer.

Regionale coördinatie door Utrecht Marketing
Ook de regio Utrecht doet mee, gecoördineerd door Utrecht Marketing. Utrecht bulkt van de voorbeelden en verhalen die als krachtig bewijs voor de Nederlandse innovatiekracht kunnen dienen. Andersom is New Dutch een kans om Utrecht in een internationale etalage te zetten en daarmee bij te dragen aan onze internationale doelstellingen.

Oproep
Heb je internationale doelstellingen en ben je benieuwd of aansluiting op New Dutch je kan helpen? Of ben je bezig met innovatie, die een internationaal podium verdient? Neem dan contact op.