FC Utrecht en Utrecht Marketing sluiten partnerovereenkomst

Utrecht, 14 maart – FC Utrecht is de nieuwste partner van Utrecht Marketing. De organisaties gaan per juli 2019 een samenwerking aan. Donderdag werd de overeenkomst tijdens het netwerkontbijt van Utrecht Marketing in Stadion Galgenwaard in het bijzijn van vele andere Utrechtse organisaties ondertekend.

Met het partnerschap draagt FC Utrecht bij aan de collectieve marketing van stad en regio en de versterking van het merk Utrecht op nationaal en internationaal niveau. Ook gaan FC Utrecht en Utrecht Marketing samen aan de slag om de zichtbaarheid van de club te vergroten. Nog meer dan nu moet de club deel gaan uitmaken van de identiteit van stad en regio.

Trots
‘’Wij zijn ontzettend trots dat wij FC Utrecht als partner mogen verwelkomen’’, aldus Cor Jansen directeur van Utrecht Marketing. ‘’De club staat midden in de samenleving en is net als de Domtoren een icoon waar talloze Utrechters ontzettend trots op zijn. FC Utrecht is een aansprekende ambassadeur voor de stad en regio en levert met haar topsportklimaat en oog voor Utrechts spelerstalent een concrete bijdrage aan gezond stedelijk leven.”

Binding verstevigen
Joost Broerse​, Commercieel Directeur FC Utrecht:  ‘’De rol van FC Utrecht als ambassadeur van de stad en regio willen we graag de komende jaren verder uitbouwen. Ook willen we de binding nog verder verstevigen met de inwoners van de stad en provincie,  supporters, bedrijven, (maatschappelijke ) organisaties en instellingen. We verheugen ons op de komende samenwerking met Utrecht Marketing. ”

Utrecht Marketing
Utrecht Marketing is de centrale marketing- en promotieorganisatie die Utrecht positioneert en profileert voor (potentiële) bewoners, bezoekers, bedrijven en talenten, om zo het imago en de concurrentiepositie van Utrecht te versterken. Utrecht Marketing is de verbindende schakel tussen stedelijke partijen en speelt een coördinerende rol om de ambities van stad en regio te verwezenlijken.

(Foto: Anna van Kooij)