Huisstijl Utrecht

 

Per 1 juli 2020 heeft Utrecht een nieuwe huisstijl voor haar stadspromotie. Eigenlijk is de huisstijl niet nieuw, maar is hij een doorontwikkeling van de stijl die uit 2009 dateert. In ruim tien jaar tijd is er veel gebeurd. De doorontwikkelde huisstijl sluit aan op een omgeving die digitaliseert en internationaliseert.

Delen en verbinden
De nieuwe versie van het logo bestaat uit speciaal voor Utrecht ontworpen letters. Het logo refereert nadrukkelijk aan Sint-Maarten door het diagonaal afsnijden van de letters. Hij is de beschermheilige van stad en regio. Zowel in de wapens van de stad als van de provincie zie je een referentie. Sint-Maarten symboliseert delen en verbinden. Passend bij het merk en het verhaal van Utrecht.

De diagonaal is ook het leidende element in de vormentaal. Samen met een hoofdrol voor de kleur rood, maakt dat de huisstijl Utrecht ademt.

U
Voor een Utrechter staat de U voor Utrecht en Utrecht voor de U. De U uit het logo passen we daarom ook los toe als beeldmerk. De zwart-rode en wit-rode versie is exclusief voor gebruik door Utrecht Marketing, de ‘open U’, de contouren van het beeldmerk, bieden we aan stad en regio aan voor vrij gebruik.

Samen
Een veelvuldig en consequent toegepaste Utrecht-huisstijl zorgt voor herkenbaarheid én drukt uit waar Utrecht voor staat. Dat kunnen we niet alleen, dat moeten we samen doen.
Wil je aansluiten? Onderstaand schema helpt je daarbij. Wil je advies, of meer weten over de huisstijl? Neem contact op via huisstijl@utrechtmarketing.nl.