Met theater, muziek, dans, film en meer laat de Culturele Zondag Beating Heart 7 april zien dat kunst en cultuur helpt gezond en gelukkig te zijn. Iedereen is van harte welkom om op het Jaarbeursplein en bij de Nijverheid in het Werkspoorkwartier te genieten van het gratis toegankelijke programma. Beating Heart is de start van de Dutch Health Week, die 7 april door burgemeester Sharon Dijksma wordt geopend.

Headerfoto: Hutspot Fotografie

Speciaal voor deze Culturele Zondag verrijzen op het Jaarbeursplein twee grote tenten. Met hierin op het podium muzikaal Utrechts talent, het Utrecht International Comedy Festival, dancebattles en een optreden van Duimalot. Ook kunnen bezoekers een gokje wagen in het KlimaatCasino. Buiten staan diverse foodtrucks, met onder andere het award-winnende vegan streetfood van Karma Kebab.

De Nijverheid trakteert bezoekers onder meer op de theatervoorstelling More Human Than Human, die op humoristische wijze de interactie tussen mens en robot verkent. Verder worden korte films vertoond gericht op actuele zorgkwesties.

Zuurstof
‘’Cultuur is zuurstof voor de geest, het verrijkt je leven en houd je vitaal. Beating Heart is een geweldig recept dat ik iedereen aanraad’’, aldus Cor Jansen, directeur-bestuurder van Utrecht Marketing. ‘’Het is dan ook passend dat de Culturele Zondag de start is van Dutch Health Week. Een prachtig evenement passend bij de stad én regio die een sleutelrol spelen op het vlak van samen werken aan een gezondere, duurzamere toekomst.’’

Over Dutch Health Week

Dutch Health Week is een jaarlijks evenement in de stad en regio Utrecht voor alle bewoners en zorgprofessionals. Tijdens Dutch Health Week openen ziekenhuizen en andere zorgorganisaties hun deuren voor geïnteresseerde bewoners. Restaurants serveren gezonde menu’s. Sportclubs inspireren Utrechters om in beweging te komen voor hun gezondheid. En tienduizenden professionals uit het hele land doen inspiratie en kennis op tijdens de vakbeurzen Zorg & ict, Zorg & food en Zorg & facility in Koninklijke Jaarbeurs. Dutch Health Week is van iedereen en wordt ondersteund door Koninklijke Jaarbeurs, Utrecht Marketing, ROM Utrecht Region, Economic Board Utrecht en Gemeente Utrecht.

“Ik ben trots op de Dutch Health Week waarmee we naast onze zorgvakbeurzen kunst, cultuur, sport, horeca, hotels en de gehele stad Utrecht meenemen op onze ‘healthy’ reis. Samen met onder andere de gemeente Utrecht, Utrecht Marketing, FC Utrecht en Centraal Museum zetten we een inspirerend meerdaags festival neer voor bewoners en zorgprofessionals over gezondheid en zorg. Ik verheug me op een week vol gezonde beleving. Van inspirerende vakbeurzen, een open dag bij de bloedbank, sportlessen, een concert van koor Eigen Wijs tot aan een expositie van studenten van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht”, aldus Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs.

Kijk voor meer informatie en het volledige programma van de Culturele Zondag Beating Heart op culturelezondagen.nl. Meer informatie over de Dutch Health Week is te vinden op dutch-healthweek.nl