Utrecht Marketing & de commissie PACT Publieksbereik organiseren een Culturele Speeddate Sessie op woensdag 27 september tussen 10:00 en 13:15 uur in de Hekmanfoyer in Stadsschouwburg Utrecht.

Ruim 60 culturele instellingen hebben in het voorjaar van 2023 een eigen individuele bezoekersanalyse gekregen op basis van het Culturele Doelgroepenmodel. Uit de gesprekken die Utrecht Marketing voerde met culturele instellingen, kwam naar voren dat er een sterke behoefte is om de data, conclusies en inzichten uit deze analyses met elkaar te delen.

Het delen van kennis zorgt voor inspiratie en onderlinge solidariteit. Het biedt bovendien de mogelijkheid om als totale sector te kijken welke aanknopingspunten er zijn om potentieel nieuw publiek te vinden, in gezamenlijkheid aanbod te ontwikkelen voor mensen die minder participeren of in samenwerking te kijken hoe je bepaalde doelgroepen kan bereiken (marcom/media).

Het programma ziet er in hoofdlijnen als volgt uit:

09:45-10:00 Inloop
10:00-10:30 Inzichten in drempels en motieven van de culturele doelgroepen (Rotterdam Festivals)
10:30-11:30 Speeddates
11:30-11:45 Pauze
11:45-12:40 Recap van speeddates, ruimte voor vragen (onderzoekers Tamara Bakker en Joost de Vries)
12:40-12:45 Vervolgstappen CDM
12:45-13:15 Netwerk moment (geen lunch, maar kleine versnapering)
13:15 Einde

NB. Deze bijeenkomst is alleen bedoeld voor de organisaties die een CDM-analyse hebben ontvangen en bereid zijn de inzichten te delen.

Meld je uiterlijk voor 22 september hier aan.

In verband met beperkte ruimte en opzet graag 1 persoon per instelling.