Gezocht: dertig bevlogen talenten van onder de dertig die het gezicht van Utrecht willen zijn. Zij maken deel uit van Thirty030, een nieuw initiatief dat een podium geeft aan de Utrechters van de toekomst, aan de jonge garde met een frisse blik op onze stad. De eerste tien Thirty030’ers zijn geselecteerd, vanaf donderdag start de zoektocht naar de overige twintig jonge Utrechters.

Thirty030
Startups, succesvolle sporters, kunstenaars en vooruitstrevende wetenschappers. “Utrecht is een jonge, creatieve stad die inspireert”, vertelt Brand Manager Max Trienekens van Utrecht Marketing. “Dit is alleen soms niet genoeg zichtbaar voor de buitenwereld. Daarom geeft Thirty030 het podium aan dertig enthousiaste en enthousiasmerende 030’ers.” Dat podium kan fysiek (tijdens events), maar ook digitaal zijn (in online communicatie). Iedere ambassadeur heeft een eigen talent en expertise, maar één ding hebben zij gemeen: Utreg is hun stadsie.

30 oktober stellen alle Thirty030’ers zich voor in TivoliVredenburg tijdens een avond die natuurlijk toegankelijk is voor publiek. Trienekens: ‘’Ik kijk er erg naar uit om hen allemaal op het podium te zien. Ik verwacht enorm veel energie, net zoals je in de stad voelt. En juist dat wil Thirty030 overbrengen.’’

Vlog
Thirty030 zoekt Utrechters (stad en regio) van onder de dertig jaar met een passie voor Utrecht en die bovendien niet bang zijn om hun mening te laten horen. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden door een vlog in te sturen waarin zij zich voorstellen en vertellen waarom juist zíj het gezicht van Utrecht zijn. Dit kan tot en met 23 september via www.thirty030.nl. Utrecht Marketing bekijkt alle inzendingen samen met de al geselecteerde Thirty030’ers.

Initiatiefnemer
Thirty030 wordt georganiseerd door Utrecht Marketing en is een initiatief van het Utrecht Brand Team, een groep mensen die met een passie voor Utrecht een netwerk hebben gevormd vanuit verschillende disciplines, die zich samen inzetten voor het merk Utrecht. In het Brand Team zitten onder andere de Utrechte musea, Economic Board Utrecht, Rabobank, ROC Midden-Nederland en TivoliVredenburg. Met Thirty030 krijgt het merk Utrecht een gezicht: verbindende creators, die samen de stad máken.

Foto: Juri Hiensch