Voor de herkenbaarheid en concurrentiepositie van de stad is het van belang dat Utrecht een sterk merk is. Wat belooft Utrecht als stad of regio te zijn? Waardoor is zij herkenbaar, wat geeft de doorslag om voor Utrecht te kiezen als je nadenkt over waar je gaat wonen of werken, een stedentrip boekt of met je bedrijf verhuist?

De kenmerken van ‘het merk Utrecht’ zijn de afgelopen jaren uit de stad opgehaald en vastgelegd door ons Brand Team. Wij faciliteren dit team, dat een sterke stem heeft in alle issues van brandmanagement. Aan organisaties in de stad stellen wij middelen en werkvormen beschikbaar, zodat zij ‘on brand’ kunnen zijn in hun activiteiten. Zo versterken we samen het merk Utrecht.

Utrecht Marketing werkt in opdracht van het Brand Team aan projecten, zoals het uitdragen van het merk Utrecht via een Merkpaspoort en een serie workshops. Ook denken we vanuit merkmanagement mee over alles wat de uitstraling van Utrecht beïnvloedt, zoals evenementen. Daarnaast werken we aan een Toolkit met vrij beschikbare teksten en beelden van Utrecht.