Bewoners zijn de ambassadeurs van de stad. Utrecht Marketing wil het zelfbewustzijn en de trots van de bewoners aanwakkeren. Daarbij willen we méér (verschillende) groepen en wijken bereiken en betrekken.

Utrecht onderscheidt zich door een kleurrijk cultureel aanbod: van muziek en beeldende kunst tot lifestyle. Wij informeren én enthousiasmeren bewoners over dit aanbod.

Enkele projecten voor de komende jaren:

  • Culturele Zondagen
    Succesvol en onderscheidend fenomeen in de stad, dat we verder ontwikkelen om de komende jaren verrassend en relevant te blijven. Kijk voor meer informatie op:  www.culturelezondagen.nl
  • Uitagenda Utrecht
    De belangrijkste ‘gids’ in de stad, verbindt culturele activiteiten in één overzicht voor iedereen, en verbindt zo onze eigen partners.

    Kijk voor meer informatie op:  www.uitagendautrecht.nl

  • Gebiedsgerichte activiteiten
    Kunnen leiden tot meer tevredenheid over en trots op de eigen wijk, bijvoorbeeld in gebieden in ontwikkeling zoals Overvecht of Leidsche Rijn Vleuten de Meern. Leidt tot ambassadeurschap van deze bewoners en spin-off voor bezoekers en talent.