UTRECHT MARKETING

Utrecht internationaal op de kaart zetten als slimme, creatieve, gezonde en talentvolle stad. Utrecht Marketing zet zich daarvoor in, samen met vele partners in de stad en regio.

Méér partners betrekken bij de marketing van de stad. Zodat de juiste nieuwe doelgroepen Utrecht weten te vinden. Om dat te bereiken, is per 1 januari 2017 de organisatie Utrecht Marketing opgericht.

Utrecht Marketing zet zich in voor de bezoekersmarketing en de promotie van het Utrechtse cultuuraanbod. Daarnaast hebben we een bredere rol. We helpen (internationaal) talent aan te trekken en ondersteunen nieuwe bedrijven. We bevorderen Utrechtse trots onder de bewoners. En we spelen een meer strategische rol op thema’s als inclusiviteit, duurzaamheid en de balans tussen groei en leefbaarheid.

Onze strategie

Utrecht Marketing is de verbindende schakel tussen stedelijke partijen en coördineert de gezamenlijke inspanning op drie ambities:

  • Stimuleren van economische groei en verbeteren van het vestigingsklimaat.
  • Versterken van de inhoudelijke waarden van de stad (historie, kunst, cultuur, erfgoed, sport, talent) en Utrecht positioneren op het strategische thema ‘Healthy Urban Living’.
  • Uitdragen van het profiel en karakter van de stad: schaalgrootte, merkwaarden, netwerksamenleving.

Jaarbericht 2018

Sinds de start van Utrecht Marketing in 2017 is er veel gedaan en bereikt. Met onze partners creëren we momenten, mijlpalen en lijnen die steeds meer tot de verbeelding van velen spreken. Dit boekje vertelt daarover.

We werken samen met een groot netwerk van organisaties uit Utrecht. Benieuwd naar de mogelijkheden en voordelen van een partnerschap?

Dit kan UM voor jou betekenen

Maak kennis met de mensen achter Utrecht Marketing. Dagelijks inspireren en helpen ze onze partners om het verhaal van Utrecht te vertellen.

Dit zijn de mensen achter UM