Netwerkontbijt Utrecht Marketing

Samen met partners en relaties heeft Utrecht Marketing woensdagochtend tijdens het eerste Netwerkontbijt teruggekeken op de afgelopen twee jaar. Ook werd er in de Stadsschouwburg een blik op de toekomst geworpen.

Utrecht is een stad van verbinding, van samenwerken. Iets waar directeur Rijk van Ark de nadruk op legde toen hij aan het begin van de bijeenkomst inging op een aantal bijzondere projecten waar Utrecht Marketing bij betrokken was of nog steeds is. In een korte video kwamen zes highlights voorbij: de expositie Robots love Music, De Nieuwe Hollandse Waterlinie, het Uitfeest, het International Literature Festival Utrecht, de opening van het Prinses Máxima Centrum en de Uitagenda. Stuk voor stuk projecten waarin Utrecht Marketing samen met partijen in stad en regio aan de slag is gegaan om iets moois neer te zetten. Ook wanneer het erom gaat om Utrecht te positioneren als een stad waar gezond stedelijk leven centraal staat, draait het om samenwerking volgens Rijk van Ark. ‘’De verhalen waarmee we dit doen moeten uit de stad komen.’’

Bekijk hier het filmpje over het werk van Utrecht Marketing:

Na deze opening kreeg Paul van Maanen, voorzitter van het College van Bestuur van ROC Midden Nederland, samen met ROC-studenten Luuk Quinten Stadman Robaard en Shivani Sangeeta Madarie het woord. Ter plekke ondertekenden Van Maanen, de twee studenten en Van Ark een partnerovereenkomst tussen ROC Midden Nederland en Utrecht Marketing.

Na de ondertekening was het podium voor Joost de Vries, projectleider Marketing Intelligence / Research. Hij ging in op de vraag hoe bewoners en nationale bezoekers tegen het merk Utrecht aankijken en welke kansen en uitdagingen dit voor Utrecht Marketing en de stad biedt. Dit naar aanleiding van de resultaten van het merkonderzoek dat eerder dit jaar is afgerond.

Rijk van Ark sloot het Netwerk Ontbijt af met een blik op de toekomst; de mogelijke start van de Vuelta en het vieren van 900 jaar Utrecht. ‘’Beide lenen zich er uitstekend voor om het juiste Utrecht-verhaal te vertellen. Naar beide kijkt Utrecht Marketing enorm uit.’’